Szkoła Podstawowa im. św. Jana Pawła II w Hucinie

tel. 17 22 79 176

sphucina@interia.eu

Wyjazd na lotnisko w Jasionce oraz Fly Parku do Rzeszowa

Dnia 14 maja 2019 roku klasy I – IV wybrały się do Parku Trampolin FlyPark w Rzeszowie oraz portu lotniczego Jasionka.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od lotniska. Na początku została przedstawiona została ścieżka pasażera. Zaczęliśmy od odprawy biletowo-bagażowej, dowiedzieliśmy się jakie dokumenty należy zabrać ze sobą w podróż, a następnie przeszliśmy przez kontrolę bezpieczeństwa,  gdzie dowiedzieliśmy się jakich przedmiotów nie wolno przewozić przez granicę. Mieliśmy również okazję zobaczyć gablotę z nielegalnymi towarami, które zostały zatrzymane pasażerom. Ponadto dowiedzieliśmy się jak odprawia się osoby niepełnosprawne oraz jak transportuje się zwierzęta. Następnie stewardessa portu powiedziała nam jak zachować się w przypadku zaginięcia bagażu. Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych udało nam się bezpiecznie "wylądować", po czym udaliśmy się na teren Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej, gdzie mieliśmy możliwość zobaczyć całą masę pojazdów i sprzętów służących do dbania o bezpieczeństwo pasa startowego. Weszliśmy do pomieszczeń, do których zwykli pasażerowie nie mają wstępu. Pomimo tego, że nie udało nam się zaobserwować startu ani lądowania samolotu kursowego, zobaczyliśmy trochę mniejszy samolot typu SAAB używany do przewozów cargo.

Kolejnym punktem wycieczki był FlyPark. Na samym początku instruktor poprowadził krótką rozgrzewkę. Potem mogliśmy przez godzinę korzystać ze wszystkich atrakcji Fly Parku, oczywiście pamiętając o bezpieczeństwie. Pierwszą z nich był basen wypełniony gąbkami, w którym można było wspinać się na ściance zamontowanej nad nim, albo skoczyć wprost do basenu z kilku trampolin. Kolejną atrakcją był tor przeszkód i jeszcze więcej trampolin. Mnie najbardziej podobała się ogromna poduszka powietrzna – można było huśtać się nad nią na linie, albo skoczyć z podestu. W obu przypadkach lot kończył się miękkim lądowaniem. O 13:00 zeszliśmy z trampolin, a chwilę potem opuściliśmy Fly Park. Wszyscy świetnie się tam bawiliśmy i na pewno będziemy miło wspominać ten dzień. Będziemy też polecać to miejsce naszym koleżankom i kolegom.